Zgłoszenie zmian danych ewidencji gruntów i budynków
Czas realizacji
- Wprowadzenie zmiany do ewidencji gruntów i budynków
- Sporządzenie zawiadomienia o zmianach i wysyłanie go do właściwego urzędu gminy
Termin załatwienia - do 30 dni.
Wymagane dokumenty
W przypadku:
1. Zmiana właściciela nieruchomości :
- zgłoszenie zmian
- odpis aktu notarialnego lub prawomocne postanowienie sądu lub aktualny odpis kw
2. Aktualizacja użytków :
- zgłoszenie zmian
- wykaz zmian gruntowych i mapa uzupełniająca sporządzony przez geodetę uprawnionego
- oświadczenie zgłaszającego zmianę o prowadzeniu, bądź nie prowadzeniu gospodarstwa rolnego
Ujawnienie budynku, aktualizacja danych ewidencjnych dotyczących bydynków, wykreślenie budynku:
- zgłoszenie zmian
- wykaz zmian danych ewidencyjnych dot. budynku \ arkusz danych ewidencyjnych budynków i mapa uzupełniająca sporządzone przez geodetę uprawnionego
Podział nierychomości rolnej lub leśnej:
- zgłoszenie zmian podpisane przez wszystkich właścicieli nieruchomości
- wykaz zmian danych ewidencyjnych dot. działki i mapa uzupełniająca sporządzona przez geodetę uprawnionego
Połączenie działek:
- zgłoszenie zmian podpisane przez wszystkich właścicieli nieruchomości
- wykaz zmian danych ewidencyjnych dot. działki i mapa uzupełniająca sporządzona przez geodetę uprawnionego
3. Zmiana adresu
- zgłoszenie zmian
- dowód osobisty, zaświadczenie o zmaledowaniu do wglądu lub oświadczenie strony
4. Zmiana nazwiska :
- zgłoszenie zmian
- dowód osobisty do wglądu lub odpis aktu małżeństwa
5. Zmiana adresu położenia nieruchomości:
- zgłoszenie zmian
- zaświadczenie z urzędu gminy
6. Umowa dzierżawy:
- zgłoszenie zmian podpisane przez wydzierżawiającego lub dzierżawcę
- umowa dzierżawy
7. Wypis samodzielnego lokalu:
- zgłoszenie zmiany
- arkusz danych ewidencyjnych lokalu
- zaświadczenie o samodzielności lokalu
1. Zmiana właściciela nieruchomości :
- zgłoszenie zmian
- odpis aktu notarialnego lub prawomocne postanowienie sądu lub aktualny odpis kw
2. Aktualizacja użytków :
- zgłoszenie zmian
- wykaz zmian gruntowych i mapa uzupełniająca sporządzony przez geodetę uprawnionego
- oświadczenie zgłaszającego zmianę o prowadzeniu, bądź nie prowadzeniu gospodarstwa rolnego
Ujawnienie budynku, aktualizacja danych ewidencjnych dotyczących bydynków, wykreślenie budynku:
- zgłoszenie zmian
- wykaz zmian danych ewidencyjnych dot. budynku \ arkusz danych ewidencyjnych budynków i mapa uzupełniająca sporządzone przez geodetę uprawnionego
Podział nierychomości rolnej lub leśnej:
- zgłoszenie zmian podpisane przez wszystkich właścicieli nieruchomości
- wykaz zmian danych ewidencyjnych dot. działki i mapa uzupełniająca sporządzona przez geodetę uprawnionego
Połączenie działek:
- zgłoszenie zmian podpisane przez wszystkich właścicieli nieruchomości
- wykaz zmian danych ewidencyjnych dot. działki i mapa uzupełniająca sporządzona przez geodetę uprawnionego
3. Zmiana adresu
- zgłoszenie zmian
- dowód osobisty, zaświadczenie o zmaledowaniu do wglądu lub oświadczenie strony
4. Zmiana nazwiska :
- zgłoszenie zmian
- dowód osobisty do wglądu lub odpis aktu małżeństwa
5. Zmiana adresu położenia nieruchomości:
- zgłoszenie zmian
- zaświadczenie z urzędu gminy
6. Umowa dzierżawy:
- zgłoszenie zmian podpisane przez wydzierżawiającego lub dzierżawcę
- umowa dzierżawy
7. Wypis samodzielnego lokalu:
- zgłoszenie zmiany
- arkusz danych ewidencyjnych lokalu
- zaświadczenie o samodzielności lokalu
Opłaty
Zgłoszenie zmiany jest wolne od opłaty skarbowej. W przypadku załączenia do wniosku kserokopii dokumentów za poświadczenie każdej strony - 5 zł zgodnie z przepisami ustawy z dn.16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1827 ze zm.).
Podstawa prawna
Art.22 ust.2 ustawy z dn.17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. z 2016 r., poz. 1629 ze zm.)